برنامه واگذاری یک میلیون زمین رایگان به روستاییان 

رئیس بنیاد مسکن گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن موضوع تامین زمین رایگان روستایی به تعداد 500 هزار قطعه تا پایان سال جاری را در دستور کار داریم که تاکنون برای 230 هزار قطعه هماهنگی تملک صورت گرفته و 270 هزار قطعه نیز تا پایان سال تامین می شود. برای سال آینده هم برنامه واگذاری 500 هزار قطعه زمین برنامه ریزی شده است.  

زمان مطالعه 3 دقیقه

برنامه واگذاری یک میلیون زمین رایگان به روستاییان 

غلامرضا صالحی در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: روستاها در کاهش فقر و رشد اقتصادی کشور بسیار موثر هستند، اما در برنامه هفتم توسعه آن طور که باید و شاید در موضوع روستاها ورود نکردیم و قوانینی که در برنامه هفتم دیده شد پاسخگوی نیازهای روستا و متحول کننده نخواهد بود.

وی افزود: طبق طرح جامع مسکن تا پایان سال 1405 باید 70 درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شود که با تسهیلات 350 میلیون تومانی که اخیرا توسط دولت سیزدهم مصوب شده این هدف قابل تحقق خواهد بود.

صالحی خاطرنشان کرد: طبق سرشماری تعداد 5 میلیون و 377 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که از سال 1384 تا امروز حدود 2 میلیون و 900 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی و نوسازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن تاکید کرد: نکته مهم درخصوص مصوبه وام 350 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی که در روزهای اخیر هیئت دولت مصوب کرد اینکه برای اولین بار تعداد وام ها از 200 هزار به 350 هزار فقره افزایش یافت. در سال گذشته هم افزایش مبلغ وام از 100 میلیون به 200 میلیون را داشتیم که بانک ها همراهی بسیار خوبی در جذب این وام داشتند.

وی با بیان اینکه از 200 هزار فقره تسهیلات تاکنون قرارداد 170 هزار فقره منعقد شده است، گفت: شاید اینطور به نظر برسد که تامین این منابع مشکل است، اما این تعداد 350 هزار واحد مصوب شده در اصل از همان سهمیه چهار میلیون واحد نهضت ملی مسکن که دولت تعهد کرده کسر خواهد شد و بار مالی بر بانک ها ایجاد نمی کند.

صالحی درباره موضوع مسکن محرومان نیز بیان کرد: همکاری بسیار خوبی بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی در تامین مسکن محرومان در جریان است. بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن علاوه بر کمک نقدی، مصالح ساختمانی تهیه می کنند. در این بخش تا کنون مبالغ 301 هزار و 252 واحد مسکونی برای اقشار محروم احداث و مبالغ بلاعوض برای ساخت این واحدها پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن گفت: اخیرا نشستی با مهندس فتاح رییس بنیاد مستضعفان داشتیم که قرار شد در جلسه بعدی زمین های روستایی که در اختیار بنیاد مستضعفان است، در داخل و خارج از محدوده روستا به ساخت مسکن محرومان اختصاص یابد. در 40 هزار روستای بالای 20 خانوار زمین رایگان توسط بنیاد مستضعفان در اختیار مشمولان مسکن محرومان قرار می گیرد.

وی با بیان این که تمامی روستاهای کشور دارای سند توسعه روستایی شده اند گفت: موضوع بازنگری طرح های هادی روستایی مورد تقاضای خیلی از روستاییان عزیز است که در بعضی مناطق با چالش مواجهیم. با این حال تا کنون 20 هزار و 58 روستا مورد بازنگری طرح هادی قرار گرفته و برنامه امسال هم بازنگری 10 درصد به تعداد 4000 روستا در دستور کار است. در حوزه بهسازی معابر نیز تا کنون معابر 62 درصد روستاها تکمیل شده است.

صالحی از دیگر اقدامات انجام شده را واگذاری 3 مییون و 622 هزار جلد سند به واحدهای روستایی دانست و افزود: برنامه واگذاری سند به 95 هزار و 500 واحد روستایی تا پایان سال نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته رییس بنیاد مسکن 120 روستا در کشور دارای بافت با ارزش روستایی است که طرح های بوم گردی در این روستاها ایجاد شده و در اشتغال و گردشگری موثر بوده است. این موضوع از عوامل مهم در تحقق درآمدهای پایدار و ماندگاری جمعیت روستایی در کشور محسوب می شود.

برنامه واگذاری یک میلیون زمین رایگان به روستاییان 

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات